torsdag 30. august 2012

Tovet sitteunderlag

Da er jeg ferdig med å strikke og tove, sitteunderlag.
 
 
 
 
Sitterunderlag før toving:
 
 
Tovet sitteunderlag, sammenlignet med et brettbart sitteunderlag
 
 
 
 
Jeg har tatt utgangspungtet fra oppskrift på Garnstudio  men jeg har gjort det slik:

Min oppskrift tovet sitteunderlag:

La opp 45 masker på pinne 10

Garn: Drops Eskimo 62p - Blå turkis
Handlet på: strikkenett.no

Strikket rillestrikk til arbeidet målte ca 45 cm
Strikket til det var igjen 3 masker, la opp 12 nye masker
Strikket de tre siste maskene. Neste runde fellte jeg av.
Arbeidet målte før toving: 52 cm bred og 48 cm lang

Sitteunderlaget er etter toving nesten like stort som de som man kan brette sammen og ta med på tur.
Perfekt til barnehagebarn :o)

Jeg begynte på et fjerde nøste, men strikket ikke mye av det.
Det tok ca 4 1/2 time å strikke. Raskt og enkelt
Sitteunderlag i flotte farger er koselig å få til bursdagsgave, kalender gave eller julegaver

strikkenett.no har stort utvalg av farger. Der finner man noe til enhver smak :o)

Toving:
 
Jeg la sitteunderlaget i vaskemaskinen med et lite håndkle. La inn en liten kopp med grønnsåpe
(jeg brukte korken til milio flaska) Satte på en 40 graders vanlig vask og ventet....
Etter toving strakk jeg det litt ut.



4 kommentarer:

  1. Fint det ble. Må vurdere å lage et sånt jeg og. Godt å ha sitteunderlag i ull om vinteren

    SvarSlett
  2. da har jeg bestilt garn hos strikkenett, og gleder meg til å teste ut denne oppskriften ♥

    SvarSlett
  3. Jeg også. Men jeg har karvet og spunnet garnet selv. Nå mangler jeg bare et hespetre. Vet du om et?

    SvarSlett
  4. Jeg også. Men jeg har karvet og spunnet garnet selv. Nå mangler jeg bare et hespetre. Vet du om et?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar :o)