tirsdag 29. juli 2014

Sommerkrim - Englemakersken

Camilla Läckberg – Englemakersken

 
 
I sommer har jeg lest denne skumle, spennende, og fengende boka.

Jeg har en tendens til å leve meg litt vel mye inn i gode bøker 
slik at jeg med denne boka til slutt ble skvetten på dagtid og 
ble litt mørkeredd om kvelden så da jeg kom til slutten av boka 
så måtte jeg lese den på dagen :o)
Dette er en perfekt krim og bør absolutt leses til påske, 
men perfekt også nå på sommeren for oss som lever oss mer inn enn andre ;o)

Detter er boksens omtale på baksiden:


Påsken 1974 forsvinner en familie sporløst fra øya Valö utenfor Fjällbacka. I Spisestuen er det pent dekket til påskelunsj, men alle er borte utenom den ettårige Ebba. Har de dratt frivillig eller er de blitt utsatt for noe? Gåten ble aldri løst.
 
Mange år senere returnerer den voksne Ebba med sin mann til huset som hennes far med hard hånd drev som internatskole. De har nettopp mistet sin sønn, og for å bearbeide sorgen har de flyttet tilbake for å pusse opp huset og drive gjestehus.

Omtrent før de har begynt blir de utsatt for et mordbrannforsøk. Da de river opp tregulvet i spisestuen finner de inntørket blod. Det kan virke som at gammelt ondskap forfølger dem. Hva skjedde egentilig med Ebbas lille familie?

Jeg anbefaler denne boken og dette er en av de beste bøkene jeg har lest

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar :o)